Inköpsplaner

Vid mitt besök på plantskolan i morgon vill jag ha:

En fläderbuske. Den ska planteras så att vi inte har utsikt rakt ner på grannarnas altan. Det kan i och för sig vara intressant, men det innebär också att de ser rakt upp till oss, och det är väl inte lika kul. (Fick förresten veta idag, att herrn i huset (grannarnas) hade önskat sig ett snyggt, lesbiskt par som grannar, men det blev bara vi...)

En Schersmin (har jag fått lära mig att det heter. Jag vill hellre säga och skriva Jasmin!) Den ska bli en del av min årstidstrippel. En buske som är bäst på våren, en på sommaren och en på hösten. Vårbusken blev en forsythia, den är redan klar, och håller på att tappa sina blommor i detta nu. Höstbusken är ett oskrivet kapitel än så länge, men sommarbusken blir en Schersmin. (Av någon anledning skriver jag det med stor bokstav. Troligen för att jag måste anstränga mig för att inte skriva jasmin i stället.) Alla tre ska hindra barn och vuxna från att rusa rakt ut från farstukvisten, ner i min perennplantering.

Någon bärbuske. Kanske. Jag ska i alla fall ta med mig mitt trädgårdsblock, och skriva ner lite priser och funderingar.

Listan blev kortare än jag hade önskat. Jag måste nog sätta mig och forska lite... En fin höstbuske borde man väl kunna hitta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0