Ledigt... eller?

Jag tog ledigt idag. Jag bad min sambo, som de senaste dagarna haft huvudet fullt av allt och ingenting när det gäller ett antivirusprogram som han försöker köpa på nätet, att ta hand om dottern i kväll. Det är mindre än en timme kvar tills hon ska sova, men jag fick genast en liten lista på saker som han vill att jag ska göra i gengäld. Det ska diskas och han behöver ha mer hårgelé (ni som har sett honom ler nog lite nu...), så det blir ju mitt jobb...

Min lilla fundering är:
Har han ens bett mig ta hand om henne när han ska göra annat, eller inte orkar? Nej, han bara tar för givet att jag gör det.
Får han någon lista av mig? Nej, jag utgår från att han har tillräckligt att göra ändå, andra göromål eller bara avslappning.
Och vad är väl en timme? Näst intill ingenting!

Nej, det är nog dags för en uppgradering av värdet på min egen tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0