Magkatarr?

Jag fick lov att gå hem från jobbet igår.
Jag hade en så djävulsk magvärk att jag inte kunde göra något över huvud taget. Sista halvtimmen eller så tillbringade jag liggande på en soffa, medan de andra försökte övertala mig att inget blir bättre av att jag spelar martyr och stannar på jobbet fast jag inte kan jobba.

Så jag åkte hem och blev så liggande på min egen soffa tills dottern kom hem från dagis och började klättra på mig... Då flyttade jag in till sängen och där blev jag kvar tills i morse.

Jag trodde nog att jag skulle kunna jobba idag, men efter frukost tog det i igen, och jag ångrar inte mitt beslut att stanna hemma. Nu har jag strosat runt i trädgården, pratat med min svägerska som var ute med hunden, knaprat Novalucol, ringt vänner som är mammalediga, och bestämt mig för att inte ens försöka i morgon. Vi tar det på måndag istället.

I morgon kan jag kanske ha dottern hemma också. Hennes far slutar tidigt, så det blir inte en så lång dag av klättrande på min onda mage, om nu sängläge blir av nöden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0