Nu händer det något!

Hela våren har jag gått och irriterat mig på att min sambo inte visat något intresse för trädgården. Jag har fattat beslutet att ignorera hans pessimism och ovilja och istället göra som jag vill, när jag vill. Detta har resulterat i en perennrabatt, ett nio meter långt dike till min syrenhäck, sju djupa gropar med buskar i, tre grunda gropar med pioner i, och tre krukor med varierande innehåll.

Nu har min sambo börjat. Idag låg han på knä och rensade ogräs ur gräsmattan, innan han började vattna densamma. De roligaste var när han förklarade för vår dotter varför han skulle gå ut: "Pappa måste också få göra något roligt." Jag tycker att det är roligt att han är igång, men exakt hur roligt kan det egentligen vara att rensa ogräs i en så ogrästät gräsmatta som vår?

Han byggde även ihop vår dotters sandlåda, som äntligen är inköpt, efter att medlen skänktes oss i och med tvåårsdagen. Nu ska vi bara få fram sand till den. Mitt förslag är en 50-lapp eller så på en släpkärra i närmsta grustag. Hans är 450 kronor förpackat i fina påsar på närmsta Gör-det-själv-handel. Vi får väl se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0