Nya fynd i jordmassorna.

Jag har tidigare funnit ett stort antal lökar i jordmassorna som används som utfyllnad på nedre delen av vår tomt. Två av dem har till och med blommat på sitt nya ställe i min murrundel.

Ihelgen hittade jag en liten rugge med prästkragar i knopp, och några bladrosetter som skulle kunna vara gullviva. Idag visade jag min svägerska med den himmelska trädgården vad jag funnit, och hon spädde på med några bladrosetter av förgätmigej, samt fröplantor av viol. Strax efter sju, när dottern somnat (äntligen), tog jag spaden och en överbliven balkonglåda med mig till fyndplatsen och grävde upp allt jag kunde finna!

Nu tronar mina finfina bladrosetter i sin låda, och jag är mäkta stolt! Jag önskar bara att jag hade lite bättre jord åt dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0