Partiell tandlossning

Jag har tappat en del av min tand. Det gör inte ont, men det är en vass kant som stör mig något så infernaliskt.

Jag blev så paff när den ramlade ut. På förmiddagen isade det i tanden vid ett par tillfällen. Inget allvarligt, men jag kände av det. På eftermiddagen tuggade jag tuggummi (jag hade inte ork att borsta tänderna, och var tvungen att susa iväg till affären). Så plötsligt kändes det konstigt, och jag plockade ut tuggummit, men det var fortfarande något kvar i munnen. Till slut fick jag tag på det, och kunde konstatera att det såg ut som en bit tand, med emalj och allt. Tandens underliga nya form bekräftade i alla fall att något lossnat.

I morgon ska jag ringa tandläkaren och hoppas på att det inte blir så dyrt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0