Pengar är jobbigt!

Jag har just svettats över alla räkningar som ska läggas in så här i slutet av månaden, och fipplat med överföringar hit och dit för att vi i möjligaste mån ska betala ungefär lika på våra gemensamma räkningar. Dessutom ska jag se till att det finns pengar på kontot när de drar räntan på våra lån, och helst ska jag lyckas få fram en eller annan slant att slänga in på sparkontot, så att vi har råd med alla utgifter huset för med sig denna sommar.

Det känns inte så bra den här månaden, särskilt som försäkringskassan inte betalar ut några pengar till mig förrän jag och min arbetsgivare ger samma uppgifter om årsarbetstid. Nu har de tydligen bestämt sig för att jag räknas som fritidspedagog på pappret också, och då räknar man inte i timmar, utan i dagar... Stön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0