Pionen som inte var.

Jag var så lycklig över min pion. Den kom upp så snabbt, och blev så bra, men inte riktigt lik de andra... Jag visste ju att det var en pion, för något annat hade vi inte satt ner just där. Stormhatten satt med sin torra pinne från förra året fortfarande rakt upp en bit därifrån, och annat än det var det bara pioner.

Nu visar det sig dock att pinnen från förra året inte alls satt vid stormhatten, eftersom stormhatten var just den där snabba och tidiga, lite annorlunda pionen, som aldrig drog iväg på höjden.

Så min pionlycka för en knapp månad sedan, var i själva verket en stormhattslycka, utan att jag visste om det.

Undrar just vad pinnen kommer ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0