Sandlådestrul...

Min dotters nya sandlåda har förvandlats till ett gegghav.

Sambon håller projekt "Vattna Gräsmattan" vid liv, och kalkylerade med att en gräsmattevattning över sandlådan knappast kunde vara värre än en hel dags regn, så det var bara att köra.
Antingen är det värre att vattna gräsmattan, eller så kommer vi att ha gegghav i sandlådan varje gång det behagar regna en hel dag.

Min fasa var att duken jag köpte för att lägga under inte släpper igenom vattnet, men det är en barkduk, som enligt beskrivninen släpper ner vatten, men inte släpper upp ogräs. Det borde inte vara det felet.

Sambon funderar på om det är placeringen av sandlådan. Han valde att placera den på sämsta grässtället, där det ofta blir vatten stående. Kan ha med saken att göra...

Nu funderar vi som bäst på vad vi ska göra. Jag tycker jättesynd om tjejen, hon som var så lycklig över sin lilla sandlåda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0