Födelsedag... och julen kan börja!

Jag firar min födelsedag exakt en månad före jul, och av rent egoistiska skäl vill jag inte låta julen dra igång förrän jag har fyllt färdigt. Det är ju jag som ska firas, inte julen, så tomtar och sånt är bannlyst till den 25 november. Då får de gärna smyga sig in (men inte för många, jag vill ju orka glädjas åt dem även under mellandagarna...).

Idag har jag alltså fyllt år... 31 stycken.
Det har varit en bra dag, på det stora hela, men tyvärr med vissa mindre bra inslag. Det är "den tiden i månaden", så jag har nerverna på utsidan, och en lång stund låg jag på sängen och grät för att min sambo uttryckt sig okänsligt om en duk som jag gillar... Det var tack och lov över innan gästerna kom.
Över huvud taget har jag känt mig konstig, och kanske uppfört mig konstigt, men jag hoppas att ingen tagit illa upp.

Nu har jag fått en summa pengar att spendera på växtbutiken (julblommor, kanske? Eller så sparar jag dem till våren och köper alla växter jag inte kan leva utan då...), en större summa pengar att göra vad jag vill för (det är värre, för jag vet inte vad jag vill! Nya jeans? Skor? Hårfärg? Växter till våren? Massage? Ansiktsbehandling?) Jag har också fått glas, ljuslykta, blommor (amaryllis, hyacinter, begonia och snittblommor) och ett halsband.

I morgon börjar julen!

Kommentarer
Postat av: Ina

Grattis på födelsedagen.
Vilka roliga saker du fick, sånt är lite speciellt. :)

Förstår vad du menar med ditt lilla utbrott. Jag har haft såna i typ 3 dagar nu för jag är nervös över min uppkörning nu på måndag. Illa!

2007-11-24 @ 19:53:34
URL: http://InaSwe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0