Kläder

Jag har svårt att slänga saker. Mycket svårt, skulle man kunna säga.
Därför har jag flera lådor fulla med gamla kläder som "kan vara bra att ha..." Det är:
kläder som blivit för små, eftersom jag gått upp i vikt,
kläder som blivit för stora, eftersom jag gått ner i vikt,
kläder som blivit omoderna eller obekväma,
kläder som fått fläckar eller hål, men som jag älskar och därför inte vill slänga,
kläder som jag tror att jag kommer att använda i trädgården,
kläder som jag tror att någon annan kan tänkas vilja ha, men inte har ork att lämna bort...

Idag plockade jag låda efter låda, hylla efter hylla och slängde.
Jag slängde nästan allt som jag inte använt på ett år. Ett fåtal favoriter fick dispens, men alla korta tröjor som visar magen åkte ut med halsringningen före. Vissa kläder har, skam till sägandes, fortfarande prislappen kvar...

Lådan med slängkläderna står fortfarande kvar inne, men det känns redan som en befrielse.
Och samtidigt väldigt jobbigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0