Min lilla skobutik

Vi har garantibesiktning på vårt hus i morgon förmiddag. Huset är två år gammalt, och nu ska det kollas.
I panik städar vi och rensar, dammsuger alla de där filtren som ska dammsugas si och så ofta, röjer så att man kommer åt viktiga luckor, och så vidare.

Ett av problemområdena var vår klädkammare, där alla mina tidigare omnämnda kläder trängdes med påse efter påse med tvivelaktigt innehåll. En röjning var av nöden, och detta var ett tillfälle så gott som något. Alltså dök vi båda in i garderoben med huvudet före. Vinden fick ett rejält tillskott, liksom soptippen, men vissa saker vill man inte slänga, trots att man inte vill ha dem kvar.

Skor. Jag har en mer eller mindre heltäckande skogarderob som jag vill, men inte kan använda.
Mina fötter växte när jag var gravid, och hur nyinförskaffade och välvårdade skorna än var, så fick jag för mitt liv inte på mig dem efter att svullnade lagt sig och allt annat var normalt.
Alltså ringde jag mamma, som jag vet har ungfär lika stora fötter som jag, och frågade om hon var intresserad.

Hon stod snart i farstun, och efter den obligatoriska lekstunden med barnbarnet började hon prova skor.
Två par stövlar/stövletter med klack,
ett par skor med klack,
ett par sandaletter med klack,
ett par joggingskor,
ett par aerobicsskor med luftkudde i hälen,
och slutligen ett par rejäla promenadskor.
Alltihop följde med henne hem.

I utbyte fick jag "en slant" och ett par stövletter som hon fått från min syster, men som var fel storlek.

Det känns väldigt bra att inte se de där skorna varje dag och veta att jag inte kan använda dem. Nu blir de använda i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0