Tråktant!

Jag är en tråktant!

Grannungarna kom klampande, utklädda till tänderna och hälsade mig med "Bus eller godis!" och framsträckta påsar.

Vi har inget godis hemma! Jag äter inte godis. Vår dotter har ännu inte fått börja med det. Min sambo äter inte hemma (av hänsyn till mig, kan jag tro). Alltid annars är det bra att vi inte har godis hemma, men idag blev det mer eller mindre panik. Vad ger man till tre söta tjejer i läskiga kostymer, om man inte har godis hemma? Det är ingen höjdare med glass, eftersom det var för kallt för att äta den direkt. Vi hade inga russin ens en gång.

Frukt.

De stackars barnen fick välja varsin frukt.

Bus eller godis, och de får frukt.

Jag är minst sagt en tråktant! (Fast en som är snäll mot deras tänder...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0