Tusen spänn! Drygt.

Jag har aldrig i mitt liv satsat egna pengar på spel, utom lotter. I fredags var det min tur att tippa i vårt lilla helgspel på jobbet. "Tippa vad du vill för hundra kronor när det är din tur". Så jag masade mig sent omsider ner till kiosken och sa helt ärligt att jag inte har en aning om någonting, men jag vill tippa för 100 kronor. Det blev 46 kronor lotto, 4 kronor stryktips och 50 kronor V75. Det säger mig ingenting, och jag glömde rätta under helgen, så... Jag gjorde helt enkelt min plikt som delaktig i arbetslaget.

På sätt och vis var förväntningarna skyhöga, eftersom jag var sist i raden, och den ackumulerade vinsten  hittills håller sig på blygsamma 40 kronor (kan vi vara tio som deltar? Ymnion! 4 spänn var!), men eftersom ingen vunnit mer än 34 kronor på en gång, så kan ingen klandra mig vid nollresultat.

När jag idag återvände till verkligheten efter två dagar helg och tre dagar VAB hade jag glömt bort mina små lappar i plånboken, men en kollega trodde att det var vinst, runt tusen kronor skulle det ha blivit. Alltså knallade jag strax ner till kiosken med mina lappar, och mycket riktigt! Ettusentvå kronor på trav.

Det svider lite att det inte var till mig själv, men jag känner mig ändå rätt nöjd. Efter tre dagar som ofrivillig enstöring sätter jag nu rätt stort värde på arbetskamraterna, så det här är de värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0