Trädgårdsresa i morgon!

Jag är riktigt peppad inför morgondagen! För andra gången i mitt liv ska jag åka till Zetas (den mest fantastiska handelsträdgård man kan tänka sig!) och jag blir glad bara jag tänker på det!

Det är löktider, så mina tankar kretsar nu mest kring lökar, och var jag ska sätta dem, hur många jag orkar gräva ner och vilket färgschema jag ska bestämma mig för. Tulpanerna har jag lagt åt sidan, eftersom mina kära vänner rådjuren besöker mig så frekvent som de gör. Narcisser ska ju vara bra på det viset, så det blir nog en del gult... Det finns också en massa fina smålökar...

Men när man åker till Zetas kan man inte riktigt bortse från möjligheten att man hittar en eller annan fin perenn eller buske att ta med sig hem. Och min rhododendron ska ju planteras om och behöver då en trevlig klematis att kramas med. För att inte tala om att mitt nästa rabattprojekt behöver en ros...

Jag längtar till i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0