Bockarna Bruse - reviderad upplaga

Lilla Bocken Bruse trippar över trollebron
Nu tar jag dig sa trollet, vad svarar bocken då?
Nej, nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig,
ta du Mellanbocken, stor och fet och tjock en!

Mellanbocken Bruse trampar över trollebron
Nu tar jag dig sa trollet, vad svarar bocken då?
Nej, nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig,
ta du Stora Bocken, stor och fet och tjock en!

Stora Bocken Bruse klampar över trollebron
Nu tar jag dig sa trollet, vad svarar bocken då?
Rädd för dig det är jag ej, kom du bara upp till mig!
Sa den Stora Bocken, stor och fet och tjock en.

Stora Bocken Bruse stångar trollet ner i ån
och alla Bockar Bruse går trygga över bron.
Nu är denna visa slut. Bockarna går ofta ut
i skogen för att beta, äta och bli feta.

Men trollet kom tillbaka och väckte lilltjejen mitt i natten, så vi fick ropa på Stora Bocken Bruse. Han kom och nu åt han upp trollet, så trollet kan inte komma tillbaka längre. Stora Bocken Bruse blev större, tjockare och fetare än förut, och så blev han jättemätt! Han fick lov att lägga sig och vila i sin säng, och på sin säng har han leksakskatter som jamar om man trycker på dem.

Nu är sagan slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0