Många järn i elden

Idag har jag och min dotter haft fullt upp. Inga stora utflykter, men en massa smågrejer som skulle hinnas med.
Dagen började med besök hos pappa på jobbet (hennes pappa), men när vi kom dit blev hon rädd för fläktarna, så hela besöket blev ett enda gnäll... Inget var roligt, och alla var farliga.

Efter det åkte vi till konditoriet där hennes faster jobbar, och så fikade vi tillsammans med henne, eftersom vi naturligtvis bokat in det så att vi kom när hon slutade. Hon följde sedan med oss till tygaffären, där jag inhandlade material till ett projekt i vår lilla trädgårdsförening, men det kan man läsa om i min trädgårdsblogg.

På väg hem hämtade vi (hennes) farmor, för att hinna träffa henne innan OS drar igång och hon isolerar sig från omvärlden för att följa alla TV-sändningar därifrån. Pannkakor gräddades, torn byggdes och de nya böckerna från bokklubben lästes högt.

Snart nog var det dags att svida om och hasta iväg till min kusin som fyller 21 idag. Vi fick en stunds inskolning, så att vi hann vänja oss vid kusin med familj, toalett med delfiner på och huset i allmänhet innan huset fylldes av folk. När dotterns mormor och morfar dök upp låg vi allihop på knä på vardagsrumsgolvet och byggde lego (utom just dottern, som tröttnat på bitarna ganska snabbt och istället spanat in en gömma med salta pinnar...).

När mormor och morfar dykt upp var det meningslöst att försöka åka hem i brådrasket, och precis när jag började plocka ihop efter fika nummer två fick jag veta att min gamla kompis snart skulle komma, och då fick jag invänta det också, eftersom vi inte setts på ett år. Klockan var över åtta när vi äntligen kom hem, och det märktes att det var långt över läggdags, eftersom flickebarnet lade sig ner när vi läste saga. Annars gör hon allt för att dra ut på själva läggandet...

I morgon har vi inget inplanerat, men jag funderar på att dra ut på en inköpsrunda. Fler trosor och plastad frotté behövs till vår lilla pottränare, jag behöver jord till mina krukor och tråd till mitt projekt. Annars ska det väl vara lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0