Vi åkte tåg...

Den enda önskan min doter kommit med inför den här sommaren, var att åka tåg. Självklart skulle vi åka tåg, det löftet var lätt att ge, men därifrån till att verkligen åka är steget tydligen ganska långt.
Jag vet av erfarenhet att min sambo gärna vill vara med på såna där "första-gången-saker", så vi pratade om en familjeutflykt, kanske åka båt till grannstaden och sedan tåg hem, men mitt i allt fixande hemma, heta dagar och allmänt dålig planering blev det inte av. Det enda jag hade lovat min dotter...

I måndags började så min sambo att jobba igen efter semestern, och dottern och jag satte oss på ett tåg och åkte till Västerås, bara för att gå en sväng och ta samma tåg hem, när det varit i Sala och vänt.
Det blev en jättebra utflykt, alldeles lagom tågresa på en halvtimme, vi såg hästar och kor, sjöar och skog, lite hus och bilar. När vi kom fram gick vi genom parken och tittade på andungar som låg och sov, vi köpte pärlor och gick tillbaka genom parken, där andungarna vaknat och nu simmade omkring i dammen. Sedan åt vi lite matsäck och väntade på tåget. Vädret var bra och dottern var glad och inte det minsta gnällig. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0