Julstämning

Nu börjar den sanna julstressen äntligen infinna sig! Ingen panik, julgardinerna är uppsatta sedan första advent, och julgranen är klädd och klar. Den står till och med på min egenhändigt tillverkade julgransmatta, så det är inget överhängande nu, med bara en dag kvar till julafton.

Det är en hel del ätbart som fattas, köttbullar till julbordet hos kära syster, knäck, kola, den underbara Anitalimpan till julskinkan, som också fattas i nuläget... Inköpt, men inte tillagad.
Jag har inte stenkoll på julklapparna heller, men barnen är i alla fall klara. Värdinnan ska väl också ha någon liten present, vilken jag inte har fixat än.

Som grädde på moset har jag en sambo som jobbar upp en härlig julförkylning, och alltså inte är speciellt sugen på att delta i julförberedelserna. Lägg till detta en dotter som just återhämtat sig efter en förkylning, och dessutom går igenom en period i sitt liv när hon inte är speciellt samarbetsvillig. Att hinna alla dessa självpåtagna måsten kan bli lite klurigt med sådana förutsättningar, men av någon anledning har jag ännu inte blivit tillräckligt oroad för att sätta fart och få något gjort redan nu. Jag kanske är som så många andra och jobbar bäst med en nära förestående deadline...

Nu ska jag slötitta färdigt på Navy CIS och hoppas på en god natts sömn, för i morgon brakar det lös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0