Snart julledigt

Jag har i år, med hjälp av fem semesterdagar och några komptimmar lyckats få ledigt från den 20 december till den 6 januari. Det ska bli riktigt skönt efter en hektisk period av att sätta sig in i ett nytt jobb, planera med en ny kollega, en utbildning med anledning av det nya jobbet, en kommande utbildning för att äntligen bli färdig med min lärarexamen, som jag skjutit upp alltför länge, vilken redan tillfogat mig mycket huvudbry och mental stress... Kort sagt har jag behov av en lång ledighet.

Idag är det den artonde december och jag har insett att jag inte kommer att jobba mer i år.

När jag kom hem efter julfesten på jobbet igår, med bara ett uns alkohol i kroppen, då jag efter lite glögg och en cider till maten höll mig strikt till julmust resten av kvällen, men ändå fullt beredd på en jobbig morgon, eftersom klockan var över midnatt när jag kom i säng, vaknade min dotter med en riktigt ruskig hosta. Jag fick nattpasset, och bar snart in kudde och täcke i hennes rum för att över huvud taget kunna få någon sömn. På morgonen konstaterade vi att det var läge att stanna hemma från dagis, och lotten föll på mig. En koll med febertermometern gav vid handen att även morgondagen skulle tillbringas i hemmet, och vips hade min planerade långledighet blivit ännu längre.

Nu hoppas jag bara att sjukan ger med sig, för jag vill fira jul också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0