Nya mål

Förra veckans mål med stegräknaren nådde jag med visst besvär. 10+8+10+8+10+8+10 blev istället 15+6,5+10+6,5+10+pinsamt lite+16, vilket ledde till att jag inför denna vecka höjde kraven markant.

Målet är 70000 steg. Snittet blir så på 10000 steg per dag, men det är inget jag kräver än. Däremot tillåter jag inga dagar med färre än 8000 steg. Jag kan alltså inte pinna på 20000 steg ena dagen för att sedan stanna i sängen nästa dag. Jag får snällt snöra på mig skorna och skrapa ihop mina 8000 steg.

Hittills går det bra. 11000 i måndags och 14000 igår, nästan helt utan ansträngning. Väglaget är sådant att långa promenader är livsfarliga, och därför borttagna av hänsyn till min fot... Idag har jag lyckats nå 8000, men det blir nog inte många fler steg ikväll. Jag hoppas på bättre resultat i morgon, då jag har två rastvakter och en glest bemannad eftermiddag att samla steg på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0