Planeringsdag

Idag hade min skola, liksom många andra, stängt för planering. Mitt stora uppdrag för dagen var att planera mina två första veckor som förskoleklasslärare, tillsammans med min nya kollega.

Jag ser fram emot att jobba med detta, men när vi satt och skrev ner våra planer, kände jag flera gånger att tårarna brände bakom ögonlocken. På väg från jobbet till bilen försökte jag mig på en analys, och jag har ett par teorier...
# Min utbrändhet sitter kvar i ryggmärgen, och att jag nu ska omstrukturera arbetet igen, känns jobbigt.
# Det faktum att mitt arbete med tvåan avslutas blev väldigt tydligt, speciellt som jag lämnade ifrån mig deras material, och mina kollegor planerade upp arbetet med dem... Och hur det än är, kommer jag att sakna dem!

Kanske hade det att göra med min huvudvärk, eller så är det någon annan, djupt liggande, psykologisk anledning som spökar. Jag hoppas i alla fall att det inte håller i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0