Rätt eller fel?

Jag brukar inte lägga mig i min sambos sätt att handskas med vår dotter. Vi är ju olika, och eftersom vi båda älskar henne och vill hennes bästa, litar jag oftast på att hans sätt också är rätt.

Igår kunde jag dock inte hålla tyst, när han vräker ur sig att han skulle "lika gärna åka hemifrån och inte komma tillbaka förrän hon hade gått och lagt sig", bara för att hon kastade en bit mat på honom vid matbordet. Han gick naturligtvis i försvar och hävdade att jag också säger en massa saker som han aldrig skulle säga, och det må vara hänt, men jag hoppas verkligen att han säger ifrån om jag skuldbelägger ett barn på det viset! 

Jag vill inte att min dotter ska känna att hon är en börda för sina föräldrar, även om det kanske känns så när man har en dålig dag. I det läget kan han säga det till mig, inte till henne!

Jag hoppas att jag gjorde rätt, även om jag sa emot honom inför henne...

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hur gammal e hon då?

2008-01-30 @ 12:54:02
URL: http://FLORENNZ.BLOGG.SE
Postat av: Emma

Du gjorde självklart rätt! Men i stundens hetta kan man inte alltid tänka klart och bli väldigt frustrerad.

2008-01-30 @ 13:03:12
URL: http://missnielsen.blogg.se
Postat av: Alexandra

du gjorde rätt

2008-01-30 @ 13:14:17
URL: http://jalusi.blogg.se
Postat av: applicera

Tack för era kommentarer, det hjälper att höra det från någon utomstående! Och hon fyller tre i maj.

2008-01-31 @ 12:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0