Flytt i högsommarvärme

Vi hjälpte våra vänner att flytta idag. En kort flytt på ca 70 meter, plus trappor. En flyttbil var hyrd, och fylldes med lådor medan morgonen fortfarande höll på att värmas upp, men när allt var uppburet i nya lägenheten kändes det ändå ganska varmt.
Efter lass nummer två, med möbler, som stuvades på och i varandra, började svetten rinna, och när jag såg en av de inkommenderade vännerna svettas tackade jag klädgudarna för att jag inte valt orange shorts dagen till ära. Svetten rann mellan benen, och på det orange tyget framträdde en fläck, som knappast kunde undgå att misstas för en helt annan slags fläck!
Under lass nummer tre var det riktigt hett, trots att vi fortfarande hade båda entréerna i skugga, och när lass nummer fyra avverkades gjorde jag mig hellre nyttig i nya lägenheten, där jag försökte hjälpa till att sortera in möbler och småprylar i rätt rum, och skapa ytor.
Plötsligt dök två kepsprydda ynglingar upp i lägenheten, kånkandes på en besvärlig hylla, och det visade sig att de gärna gjorde detta, pigga och fräscha som de var efter att troligen ha sovit hela förmiddagen, och med löfte om varsin tjuga för besväret. Pengarna fick de, naturligtvis, även om de var betänkligt fuktiga efter att ha tillbringat förmiddagen i fickan på mannen med de orange shortsen...
En snabb utvärdering leder till slutsatsen att det inte är någon bra idé att planera in en flytt mitt under en värmebölja av guds nåde, och att det vore en bra idé att över huvud taget inte flytta alls, förrän jag är så pass gammal att jag inte förväntas hjälpa till det minsta! Vilket är helt okej med mig, eftersom jag nu bor i mitt eget hus och håller på att bygga upp mina drömmars trädgård runt omkring det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0