Min bästa VAB-dag hittills!

Idag ringde de från dagis och berättade att min dotter var svullen, rödflammig och inte gjorde många knop. Hon låg i vagnen hela tiden de var ute, och det är inte likt min treåring, och när de berättade att det lilla dagis-matvraket inte ätit frukost och inte heller frukt, fattade jag snabbt ett beslut att hämta henne och låta henne vila ut i lugn och ro. Efter ett snabbt samtal med min sambo och mina kollegor konstaterade vi att jag skulle göra det.

Jag åkte dit, och hon var mycket riktig svullen under ögonen och röd både i ögonkanten och resten av ansiktet. Kanske allergi, kanske reaktion på solkrämen, som hon med största sannolikhet lyckades gno in i ögonen på morgonen, kanske ögoninfektion, som hennes bästa kompis varit hemma med några dagar... Många alternativ, men det mest förfärande var att hon bara låg, helt utslagen.

Hon vaknade dock till, redan innan vi kom från dagis, och började tjata om gröt, och det var väl inte konstigt, när hon nu inte ätit något och det nästan var lunchdags... Så vi åkte hem och rörde ihop gröt, fyllde på med yoghurt och macka, och sedan sov hon ovaggad i min säng.
När hon vaknade var det röda helt borta, och hon var pigg, om än inte vild. Vi tog en promenad till hennes faster (även känd som min svägerska, med den himmelska trädgården) och medan hon lekte och levde om njöt jag av det vackra vädret och den underbara omgivningen.

Väl hemma hade min sambo börjat laga mat åt oss, och jag kunde sätta mig vid dukat bord och sammanfatta en mycket lyckad VAB-dag, där besvären försvunnit utan större insats från mig, solen lett mot oss, skuggan svalkat, och maten kommit som på beställning... Inte så att jag gärna gör om det i morgon, men jag har haft värre VAB-dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0