Potträning pågår

I natt sov min dotter hela natten utan blöja. På första försöket lyckades hon utan att vare sig kissa i sängen eller gå på pottan mitt i natten. Jag är så stolt över henne!

På dagarna är hon också praktiskt taget blöjfri, även om hon ibland föredrar att bajsa i blöjan framför att göra det i pottan. Det är dock inte samma fobi som hennes kusin hade, utan plötsligt kan hon bara sätta sig och klämma ut... Ja, det får väl vara beskrivande nog. =)

Idag ska vi åka till Västerås och gå på Bauhaus, och där bangar vi för bekvämligheten. Eftersom det blir en rejäl biltur (med våra mått mätt) och vi inte har direkt tillgång till toalett, har vi bestämt att det är bäst att hon har blöjan på sig under den utflykten.

Vi är i alla fall riktigt bra på gång nu, och jag kan rapportera att av trosorna är det just nu bara Disney's prinsessor som duger. Helst ska det vara Snövit, men de andra funkar också. Moln och hjärtan går däremot "fetbort". Enfärgade ska vi inte ens prata om. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0