Sommarträning

Ojojoj, vad det ska tränas i sommar! Min personliga hälsocoach har talat om för mig att min just nu positiva trend angående vikten visst kan hålla i sig över sommaren, även om den inte gjorde det förra året. Allt som krävs är att jag bibehåller min rörelse, det behöver inte ens vara lika mycket som under terminerna.
Det låter ju bra, men jag vet att om jag inte gör upp en plan kommer allt att rinna ut i sanden i alla fall, och jag blir sittande i en skön stol på altanen och smaskar på allt möjligt gott.

Alltså gör jag upp en plan, och första steget är att promenera minst varannan dag, helst varje. Jag började idag, och än så länge håller min önskan om varje dag.
Jag vet inte riktigt hur resten av planen kommer att se ut, men jag har tänkt att den ska innehålla lite cykling till jobbet (nästa vecka, när dottern och sambon är hemma på semester borde det funka. Inget dagis att lämna eller hämta på.), lite vattengympa med min svägerska med den himmelska trädgården, lite situps och lite andra cykelturer. kanske simmar jag över sjön ett par gånger också, om mitt badsällskap har tid med mig...

Visst låter det bra så här långt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0