Träningsvärk!

Efter flyttandet i lördags blev jag varse att jag har muskler i benen. Hela benen. Muskler som inte uppskattar att springa upp och ner i trappor hur mycket som helst. De klarar vattengympa efter en total träningstorka på flera månader, men se trappor, det är att ta i i överkant!

Igår gjorde det ont att röra sig alldeles oavsett vad det handlade om, men det blev lite värre av nedåtrörelser (som att gå nerför ett trappsteg, nerför en backe, sätta sig ner, eller så) Av den anledningen gick jag omvägar för att undvika nedåtrörelser, vilket i och för sig också gjorde ont, men inte lika mycket på så kort tid. =)
Vaderna var alldeles hårda, och gjorde ont vid beröring. Låren består ju av lite annat än muskler (tyvärr), så det var svårare att avgöra, men nog var de hårdare än vanligt!

Idag har det successivt blivit lite lättare att röra sig, även om jag fortfarande har "babianstilen" (som vanligtvis infinner sig när man går barfota på grus) när jag går nedåt.

Jag förhörde mig med flyttuppdragsgivarna idag, om deras försäkringssituation, om det kunde vara så att lidande av den här arten täcks av någon form av försäkring, men de ville inte kännas vid något ansvar. Däremot var jag välkommen i deras klubb, där inträdeskravet är att man har blåmärke på insidan av armarna. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0