Obeskrivlig lycka!

Min kompis från Tyskland kommer hit i juni! Tillsammans med påskkortet som anlände på skärtorsdagen, lika punktligt som alltid, kom ett kort brev där hon meddelade att planerna nu är nästan spikade, och att de kommer hit dagen före midsommar, och stannar över en vecka!

Vi har inte träffats sedan sambon och jag var där sommaren -02, och sedan dess har vi både hon och jag fått barn och skaffat hus. Det ska bli så himla kul att träffas igen! Jag kan knappt bärga mig! Jag gör upp planer och tänker igenom allt jag skulle vilja hinna med innan de kommer. Jag har redan talat om för mina föräldrar att de kan glömma tanken på att göra upp andra planer för midsommar, för i år ska det vara traditionellt firande för hela slanten! Midsommarlunch hos mamma och pappa, med sill och nubbe, barnen ska åka lövad skrinda till midsommarhagen, där det ska dansas och ätas jordgubbstårta, och på kvällen måste vi bara grilla! Självklart ska vi också plocka blommor och binda kransar, åtminstone till barnen!

Jag behöver träna på tyskan, och så måste vi fixa sovplatser på något smidigt sätt. Sambon föreslog att de skulle få dotterns rum för sig själva, men jag tror att barnen (två respektive tre år gamla) har större glädje av att ha alla leksaker tillgängliga...

Jag märker när jag skriver det här inlägget, att fingrarna rusar iväg och skriver snabbare än vanligt. Det är ett säkert tecken på att jag är uppspelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0