Kreativa mamma

Jag räddade ett näst intill antikt spel från sopsäckens käftar idag. Min kollega rensade bland alla våra spel på jobbet och bestämde sig för att kasta bort ett spel som var alldeles utslitet i förpackningen. Vi resonerade om att försöka hitta en ny förpackning, men till slut beslöt hon sig för att kassera det i alla fall. Vi har väldigt många spel efter nedläggningen av en annan avdelning, och det kändes som onödigt jobb för något som ändå bara tar plats på hyllan större delen av tiden. Så la hon till: "Vill du ha det så ta det", och efter en snabb blick på åldersinriktningen bestämde jag mig för att ge det en chans, trots att jag visste att en så gammal sliten låda aldrig skulle få stanna i dotterns hylla om hennes far någonsin skulle få syn på den.

Alltså skred jag omedelbart till verket när jag kom hem. Först lärde jag min lilla treåring reglerna för spelet, vilka hon genast tog till sig, och sedan började jag vika små lådor att förvara spelmarkörerna i. Samtliga i rätt färg, naturligtvis: rött till de röda, blått till de blå, och så vidare med alla sex färgerna.
Sedan tömde jag en gammal skokartong som hitintills varit fylld av julpysselprylar, och konstaterade att spelbrickorna gick ner i den. Sedan hamnade lådorna och tärningarna i samma låda, och nu väntar den bara på att jag ska klä in den i något acceptabelt papper.

Min sambo har ännu inte sett mitt fynd, men det ska nog kunna gå hem, speciellt som jag redan grundat dotterns intresse för spelet. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0