Börjar tröttna

Nu börjar jag tröttna på alla dessa sjukdomar!

Först började dottern hosta, sedan fick både hon och jag feber som höll i sig i flera dagar. Jag hade ont i halsen och i huvudet, och hon fortsatte hosta. När vi sedan tyckte att vi mådde bättre började hon klaga på ont i örat, men bara en eftermiddag. Samtidigt började hennes far sjukna in, och var sedan soffliggande hela påsken, och flera dagar efter det också. Dottern la sig till med ovanan att spotta ut allt hon stoppade in i munnen, och så fick hon feber igen. Ett besök hos doktorn resulterade i penicillin mot öroninflammation och ny hostmedicin. Det konstaterades att hon var röd i halsen, men det fanns inga bakterier. Spottandet avtog, men hostandet håller i sig. Och nu är det min tur igen, med hosta och ont i halsen.
Kan det inte bara ta slut?

Om två veckor fyller tjejen år, och hur ska vi orka och hinna förbereda kalas för både vuxna och barn om vi ska må på det här viset hela tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0