Fortsatt sjuk...

Nejdå, det har inte gått över än. Det gör fortfarande lika ont i halsen, och jag låter fortfarande som en ångbåt. (Min chefs beskrivning) Men en liten ljusning är att jag nu har fått penicillin, så om ett par dagar borde mina elaka bakterier ge sig!

Med lite avancerad matematik räknade jag ut att om jag ska ta penicillin två gånger per dygn, en timme före eller två timmar efter mat, och jag garanterat inte kan vara uppe en timme utan att äta frukost, blir det bäst att ta tabletten efter kvällsmaten också. På så sätt får jag en hyfsat jämn fördelning över dygnet, och det inbillar jag mig att det är bra. Till den matematiska uträkningen hör två uppskattade tidpunkter för matintag, för den som försökte genomföra min uträkning grundat på den beskrivning jag gav här.
Vilket påminner mig om när jag gjorde högskoleprovet för en otäck massa år sedan. Mattedelen bestod i alla fall på den tiden av uppgifter bestående av två påståenden, och frågan var om man kunde lösa uppgiften med hjälp av påstående A, B, båda eller inte alls. I det här fallet blir svaret "inte alls", eftersom det inte finns tillräckliga uppgifter. (Men å andra sidan finns det ju varken A eller B, så...)

Tillbaka till sjukdomshistorian.
Nu räknar jag kallt med att jag ska börja friskna till redan i morgon, för att vara hyfsat återställd i tid för mammas födelsedagsfirande på söndag, sedan ägna min studiemåndag åt att bli riktigt frisk, och så vara tillbaka på jobbet på tisdag.
Skräckscenariot är att bara halsontet försvinner, men att ångbåten blir kvar. Det hände under förra graviditeten, så det är något jag fasar för! Tänk om jag ska låta så här i ett halvår?!

Nu börjar det vara dags att knapra penicillintabletter, om det kan vara till någon ledning i matteuppgiften!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0