Min lilla spottkobra

Min dotter har börjat spotta.
Inte så att hon spottar om hon är arg, utan att hon spottar ut maten. Sedan påskafton är det mest bara macka och godis som kommit ner i magen, allt annat är äckligt, eller så går det inte att svälja det.

Mormor tog det ganska bra, trots att hon inte ens ville äta köttbullar, som annars är en höjdare.
Farmor tog det inte lika bra, när barnbarnet spottade ut först kycklingen, sedan riset, osten och slutligen glassen... Jag talade inte om att marsipanankan, som både faster och farmor var så avundsjuka på, också kom ut lika snabbt som den kom in. Som avslutning fick hon mjukt tunnbröd med smör, och åt mer eller mindre som en häst.

Hemma körde vi den hårda linjen, och krävde att hon skulle äta upp, att hon skulle svälja och sluta larva sig. Sedan har vi kommit på att hon kanske har ont i halsen och att det verkligen gör ont att svälja... Dåligt samvete, men hur ska man veta? Ibland säger hon att det gör ont, ibland säger hon att det är äckligt, ibland är det för att hon inte vill börja hosta, ibland är det för stora bitar... Vad ska vi tro?

Det fortsatte på dagis, så pass att personalen ringde till min sambo för att hon inte åt. I morgon får hon åka till doktorn, så att vi får det kollat. Lite orolig är man ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0