Nu är det verkligt...

Vi var på ultraljud i onsdags. Blivande storasyster fick följa med, och hon var riktigt spänd på att få se bild på vad hon just nu är säker på är en lillasyster. Vi hade förberett genom att titta på bilderna av henne, så att hon skulle förstå hur bilderna ser ut. Det är ju inte våra vanliga digitala färgbilder, direkt...
En liten del av mig kände lite oro inför det här. Om vi skulle få veta att barnet inte rör sig, eller så... Men det var obefogat, för det är en riktig liten akrobat som ligger där inne och mår bra. Datumet blev satt till tionde september, så mitt detektivarbete visade sig vara ganska väl utfört. Vår preliminära veckoräkning sattes dock ur spel, men det är helt okej.

Igår köpte jag mammabyxor, så att min mage får plats... Jag har ju en del gamla mammakläder, men jag har inte haft ork att sätta mig och sanera dem från katthår sedan min syster lånade dem. (För tre år sedan...) Jag är ju allergisk, så det är inte den bästa sysselsättningen.

Idag ska vi nog påbörja den månatliga fotograferingen av magen. Det är en rolig bildserie från förra graviditeten, speciellt som jag blev så illande stor, och dottern tycker att det är jätteroligt att titta på dem.
Anledningen till att vi ska börja idag, är att det är jämna månader kvar till beräknat datum.

Ja, nu är det faktiskt lite mer verkligt. Även om magen har växt ordentligt redan förut, så blev det ännu mer på riktigt när vi fick se bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0