Nu börjar det släppa

Fyra tabletter in i penicillinkuren börjar jag ana att sjukdomen kanske kan komma att ge sig innan jag går i pension.
Jag har fortfarande ont i halsen, och jag är så hes att folk inte känner igen mig på rösten, men det lossnar nu, så jag hoppas att jag kan gå till jobbet på tisdag i stället för att ringa doktorn för att bli sjukskriven.

Just nu är dilemmat huruvida jag ska åka till min mamma som fyller år idag eller inte. Jag har sagt att jag inte kommer om jag inte kan prata, men just nu kan jag prata. En stund...
Så... ska jag åka eller inte? Det kommer ju en del släkt och så, och det kan föranleda en del samtal, som jag inte riktigt är rustad för just nu. Men det vore roligt att åka, och det brukar vara gott fika också. Och orkar jag inte kan jag ju alltid åka hem. Visserligen med risk för livet, då min dotter aldrig vill åka hem från mormor, och med all säkerhet inte kommer att jubla över att åka hem tidigare...

Jag får se om jag kan prata när det är dags att åka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0