Släktallergi

Min sambo har under de senaste åren haft ett mer eller mindre tydligt mönster i sitt sjukdomsschema. Han är oftast sjuk vid större högtider, särskilt de som åberopar någon form av släktträff.

Nu, påsken 2009, ligger han kanske inte däckad, men han är inte speciellt sugen på att röra sig, och han vill inte träffa folk.
Julen 2008 fick jag åka akut till apoteket för att han skulle kunna följa med på julfirandet.
Påsken 2008 var vi sjuka allihopa, inklusive sambon, alltså. Inga släktsammankomster.
När vi ordnade fest för min faster i mars 2008 har jag ett vagt minne av att han var småsjuk.
Midsommar 2007 fick vi fira utan honom, för att han var sjuk.
På min 30-årsfest i november 2006 var han med, men han hade ingen röst.

Det var ett litet urval av de sjukdomstillfällen som sammanfallit med högtider och släktträffar, men även mindre släktträffar har drabbats, och min teori är att det är en form av släktallergi som spökar. Det finns planer på att prova behandlingar som att ge felaktiga datum för släktträffar (så att han blir sjuk en vecka före eller efter själva släktträffen) eller överraskningssläktträffar (Han vet inget, vi bara åker iväg och hamnar på en släktträff).

Jag får googla för att se om det finns någon forskning på området, som kan vara till hjälp. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0