En liten sångfågel

Min dotter älskar att sjunga. Vi har perioder av olika repertoarer, och hon lär sig texterna förvånansvärt snabbt. För någon månad sedan var det mycket Electric Banana Band, och hela den invecklade "Banankontakt är min takt, banankontakt är din takt"-refrängen, inklusive "sambatakt i tretakt" kunde komma ur hennes strupe vid de mest oväntade tillfällen.

Nu är vi inne i en Hellsingperiod, och med en aning draghjälp klarar hon hela "Det var så roligt...", med "korvaskinn" och "skrim och skrammel" och till och med "farfarfars farfars far".
Stundtals kommer valda delar av Trollkarlen (han som förvandlade sig till lemonad och sedan drack upp sig själv när han blev törstig. En mycket trevlig visa, måste jag säga) också, om än sällan i rätt ordning.
"Krakel Spektakel" är inget problem, förstås!

Just nu är hon också mycket för att hitta på egna visor. Ibland sjunger hon egen text till kända melodier, men hon kan även hitta på helt nytt. Hon är dessutom så bra på det att jag ofta tror att hon lärt sig en ny sång på dagis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0