En månad kvar...

... och då spricker byxorna!

Jag tänker inte köpa nya gravidbyxor nu, när det är så kort tid kvar och man ändå inte får halva priset på gravidkläder. (Titta på almanackförlagen, säger jag bara! De rear ut sina almanackor när halva året gått. Samma sak borde gälla gravidkläder! Jag har inte glädje av dem lika länge om jag köper dem nu! Vem bryr sig om man kan låna ut eller använda dem igen? Jag ska ju inte ha fler barn. Har jag tänkt.)

Tyvärr har mina gravidbyxor gått med i en pakt mot mig, och gemensamt sett till att jag inte ska ha några byxor at använda. De jag har kvar från första graviditeten har blivit för små (??? Hur gick det till? De är ju avsedda för stora magar, de ska väl inte kunna bli för små!!!) och båda paren jag har köpt i år är trasiga. Båda på samma ställe, där låren skaver emot varandra...

Hur gör man då för att slippa köpa nytt? Går naken? Nej, det var väl inte planen, och att övergå till leggings går bort eftersom utbudet av tillräckligt långa klänningar kraftigt decimerats till följd av en stadigt växande mage... Flera av de jag vanligtvis skulle kunna ha leggings till är numera rent ekivoka, och så sexig anser jag inte att graviditeten gjort mig!
Kvarvarande alternativ är nu att laga. Sorgligt nog är det upprörande svårt att använda symaskinen just i det området, men efter att ha sytt ihop byxbenen ett par gånger, sprättat upp lika många gånger, trilskats en massa och slutligen lyckats få till det, har jag numera två par fungerande gravidbyxor. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0