Fem veckor

Idag är det "bara" fem veckor kvar till beräknat förlossningsdatum. 35 dagar.
Det kan ju hända att jag går över tiden, men det kan också hända att det blir ett planerat snitt i förväg.

På sätt och vis kan jag tänka att det vore skönt om det blev snitt, dels för att få det överstökat, men också för att det är lite bekvämt. Då kan vi i förväg bestämma vem som tar hand om stora tjejen medan vi är där, lämnar och hämtar på dagis och så där.
Men å andra sidan blir det troligen längre kovalescens. Sist fick jag stanna på BB nästan en vecka, och det är ju ingen önskedröm. Kroppen tycks också ha svårare att fatta att graviditeten är över när den blir bedövad istället för att tvingas att jobba järnet...

Jag är i ärlighetens namn lite rädd för en vanlig förlossning. Jag har ju aldrig ens haft värkar på riktigt, så jag har ingen aning om vad jag kan förvänta mig. Fast det kanske bara är en fördel... Men kroppen är ju inte heller "uttöjd" som på de flesta omföderskor.

Bara fem veckor kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0