Härmapa

Min fyraåring är en riktig härmapa.

På förmiddagen idag var hon först med mig och kollade blodsockret. Direkt efteråt tog hon med mig in på sitt rum, och så fick jag vara med när hon skulle sticka sig i fingret. Min gamla plånbok, som hon fick till sina leksakspengar så sent som igår, fick tjänstgöra som etui (ett sånt som jag har till min mätare och alla andra attiraljer) och kreditkortet var själva mätaren. Hon hade varje liten detalj med, även om det inte var likt rent utseendemässigt. Hon hämtade till och med papper att torka av bloddroppen på efteråt. Till slut antecknade hon siffrorna i en liten anteckningsbok, precis som mamma brukar göra.

Nu på kvällen fick hon hjälpa mig att packa upp varor ur mitt paket från Oriflame, medan jag satt och prickade av på min lista och kollade vem som köpt vad. Strax efteråt hade hon lagt beslag på kartongen och inne på sitt rum packat ner nya saker i den och skrivit en lista med namn, och så var det min tur att packa upp åt henne. Bamse var till henne, mjölkpaketet var till mig och plånboken hade dagiskompisen beställt. I botten låg en bunt Bamsetidningar som föreställde bunten med kataloger som ligger i botten på mina paket när de kommer.

Hon är så noga med detaljerna att jag blir alldeles rörd, och det sägs ju att just det där att härma är en av de finaste komplimangerna som finns. Tack för komplimangerna, kära dotter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0