Högläge igen

Arbetsdagen blev nog lite väl stillasittande idag... Strax efter lunch kände jag hur högerbenet stramade, så svullet var det.
Och direkt efter jobbet bar det av till sjukhuset, där jag brottades med frågan om hur etikettsenligt det är att ta av sig skorna och lägga upp benen på soffan i väntrummet. Jag nämnde min fundering för dietisten, och hon tyckte att det var okej, i alla fall på ett sjukhus, men samtidigt vill man ju inte förpesta andra människors väntmiljö med sina, i sommarvärmen och foppatofflorna, svettiga fötter... Nu var jag i och för sig ensam i väntrummet, och "det man inte vet lider man inte av", men ändå!

Så till dagis och vidare hem, till ett omutligt högläge. Sambon fick finna sig i att svänga ihop en måltid åt oss alla när han kom hem, och när den serverades var jag högst tveksam till att sätta mig i normal sittställning vid matbordet.

Nu är jag parkerad i min fåtölj, med tillhörande fotpall (jag är såååå nöjd med det inköpet!) och kommer möjligtvis att lämna den för en tur till toaletten och eventuellt en runda i trädgården, och det är bara för att det ska vara bra att röra på sig.

Jag undrar om kyparen kan komma med ett stort glas vatten snart? Eller om han prioriterar att lägga vår gemensamma dotter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0