Inte överlistad än...

Min dotter har varit mycket besvärlig när det gäller dagis sedan en tid. Hon vill inte gå dit, speciellt inte när jag ska lämna. Hon gråter, skriker och någon gång har hon till och med slagit personalen när de försöker hålla henne.

Nu har jag börjat vara hemma, och i början fick hon vara hemma med mig utan argumentation. Sedan vände jag på argumenten och hävdade att hon kanske skulle få åka till dagis en stund några dagar i veckan, bara för att få träffa sina kompisar, och i tisdags funkade det utan protester. Från henne alltså. Själv protesterade jag, för att hon skulle få klart för sig att det var hennes val att vara på dagis. Hon hade också mycket roligt, och sa själv att  hon ville vara där dagen därpå och "sedan och sedan och sedan. Alla dagar!"

Jag hade lyckats! Nu ville hon plötsligt gå på dagis igen!

Men onsdagsmorgonen var jobbig. Hon var trött, och ville inte alls åka till dagis. Hur jag än försökte ville hon inte, och det slutade med att jag frågade om jag fick stanna en stund, så att hon kunde visa mig vad de gjorde på dagis. Motvilligt gick hon med på det, och snart var hon igång och lekte, så pass att hon inte ville följa med när jag åkte hem för att kolla blodet. Jag hade passande nog glömt grejerna hemma. =)
Hon var lite ledsen, och ville försäkra sig om att jag skulle komma tillbaka, men nöjde sig med löftet att jag skulle hämta henne senare.

När jag hämtade henne berättade hon att hon inte ville åka till dagis dagen därpå, och inget jag sade fick henne att ändra sig, så nu har vi ledigt igen... Nytt försök nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0