Irritationsmoment

Jaha, som vanligt måste ju något gå fel. Lagen om alltings jävlighet är ju välkänd, och den stämmer alltid hemma hos mig.

Dagens största irritationsmoment blev madrassen till spjälsängen.
Som jag har jagat efter denna madrass eftersom jag vet att IKEA har annat mått än "alla andra" och att madrassen därför måste inhandlas på just IKEA. Exakt vilket mått det dkulle vara mindes jag inte, men det var ju IKEAs mått, så det var inga problem. Bortsett från att IKEA tydligen bytt mått på spjälsängar någon gång under de senaste fyra åren. =(

Det går på inga villkors vis att knö ner madrassen i sängen, så nu föreligger ett måttande och klippande som förhoppningsvis kan tillåta oss att få in den nya, något stympade, madrassen i det gamla, nytvättade överdraget och sedan vidare ner i sängen.

Ja, det skulle ju kunna vara lätt också, men det vore inte rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0