Madrasser

Gårdagens dust med IKEA-madrassen fick sin upplösning idag, när jag resolut greppade saxen och decimerade min fina, nyinköpta madrass.
Med lite stök och bök fick jag in den i det gamla överdraget, som jag tvättat, och vips är madrassen perfekt anpassad till vår gamla spjälsäng. Om man inte lirkar av överdraget och inspekterar snittytorna på nära håll, kan man tro att jag lyckades köpa en madrass i rätt storlek. =) (Om man gör det kan man däremot tydligt se att min sax är så liten att det går åt betydligt mer än ett snitt för att kapa en madrass på 120x60...)

Dagens andra madrassaktivitet var att jag köpte en ny madrass till vagnen. Den var lite, lite för liten, men inte så att det stör. I alla fall inte mig.

I morgon ska vi nog hinna bädda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0