Mycket väl godkänt!

Redan halv åtta på morgonen hade jag en tid bokad hos min speciella diabetesbarnmorska. MVC hos oss är uppdelad i två, och den andra halvan var forfarande tillstängd när jag kom. Den enda dörr som var öppen var den till "min" barnmorska, och därifrån kom ett sken från den tända lampan, ut i den skumma korridoren. Hela stället verkade mer eller mindre dött.

Själva besöket gick väldigt snabbt och bra. Hon kollade igenom mina siffror för veckan som gått, berömde mig smått översvallande för att siffrorna genomgående hållit sig under gränsvärdena, vi pratade lite om vad som varit svårt och hur man kan förhålla sig till det, och så fick jag nya regler för framtiden.
I stället för att kolla fyra gånger om dagen varje dag, räcker det nu att jag kollar varannan dag, eller till och med tre dagar i veckan. Jag kan alltså välja att vara "stickfri" på helgen.
Jag fick heller ingen ny tid hos henne, utan ska från och med nu bara redovisa hos min vanliga barnmorska.

Kvart i åtta var jag ute, och kunde konstatera att jag hade kunnat strunta i att betala parkeringen, eftersom det var fri parkering till klockan åtta... Nu hade jag för säkerhets skull betalat till halv nio... Lite trist när närmaste parkering (vilken jag helst väljer nu när jag är lite halvt handikappad av min mage) kostar hela 18 kronor i timmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0