Sista dagen...

Idag jobbade jag min sista dag på ett bra tag.
Om tre veckor ska det enligt beräkningarna komma en bäbis, och fram till dess ska jag försöka ta det lugnt och varva ner, skapa ett så bra utgångsläge som möjligt för bäbisens ankomst.

Det låter väl ganska optimalt, men jag tror inte riktigt på det... Det är en massa saker som ska fixas och ordnas, och "nu hinner jag ju". Redan i morgon bär det av till IKEA för att äntligen införskaffa madrass till spjälsängen, och det är flera sådana göromål på listan. Dessutom vill jag rensa och städa en del innan bäbisen kommer, och så är det en del släkt och vänner som står på listan över besök, antingen att de kommer hit, eller att jag ska dit.
Dottern och jag ska besöka Parken Zoo minst en gång till innan de stänger för säsongen, och så har jag bokat tid hos frissan. Utöver det har jag ju en del bäbisrelaterade ärenden inom vårdsektorn: Ultraljud och planering av förlossningen på måndag (eventuellt kejsarsnitt ska bokas), barnmorskan på torsdag, och så troligen flera nya tider som bokas efterhand.
Om jag får bestämma själv vill jag hinna med ett eller annat besök i vattengympabassängen också, och så har jag mina affärer att ta hand om. Oriflame-grejerna ska tas emot och levereras, helst innan det kommer en bäbis. Och det vore bra om jag hann fylla frysen med både bakverk och matlådor inför den hektiska första tiden.

Så visst, det blir en lugn och avslappnande period tills barnet kommer. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0