Stolt över mig själv!

Min sambo hade bjudit in till födelsedagsfika idag, och inte nog med att dottern och jag bakat muffins i flera omgångar, han hade även köpt ett okänt antal sorters kakor samt en tårta till begivenheten.
Och här sitter jag med diabetes...

Först hade jag tänkt baka specialmuffins med mindre socker och bättre mjöl, vilket jag borde kunna äta en av i alla fall, men till slut bestämde jag mig för att avstå helt och hållet, och istället skära till en smaskig fruktsallad. Det är i och för sig att överdosera frukt, men det har jag ju redan accepterat som min stora last för tillfället, så det spelar ju ingen roll. =) Till detta drack jag ett stort glas vatten med två frysta björnbär i, trots att det fanns kaffe (med härligt sötningsmedel till), te, saft, läsk...

Nu är jag minst sagt nöjd med mig själv! Jag var duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0