Foton

De senaste dagarna har mycket kretsat kring foton.

Vi tog årets julkortsbild i torsdags, och sedan har jag beskurit, skrivit  ut och monterat dem med ett resultat jag är riktigt nöjd med.

I måndags var det fotografering i ateljé, med alla förberedelser det kräver, och dessutom den efterföljande genomgången av foton, som för mig bara ledde till förvirring. Med två vuxna och två barn på bilden är det inte alls säkert att alla blir bra på en och samma bild...

Idag kunde jag äntligen klicka iväg ett mail med foto på vårt nytillskott till en före detta kollega. Jag har varit på gång sedan september, men först nu hade jag övervunnit alla hinder i form av brist på fina bilder på mig och lillan tillsammans, utebliven överföring från kameran till datorn och allmän tidsbrist.
Samma bild ska även skrivas ut och skickas till en gammal elev, men det kräver att jag laddar skrivaren med fotopapper, det vill säga ännu ett hinder...

För att bygga vidare på fototemat funderar jag på att gå igenom bilderna jag har i datorn och välja ut bilder att skriva ut, till fotoalbumet och till stolta mor- och farföräldrar...
Kanske sortera i mappar och döpa om bilderna också. Det finns några outforskade funktioner i fotohanteringen i min dator också, så jag kanske ska börja tagga och klassificera fotona, nu när jag är i farten! Det gäller ju att utnyttja tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0