Eget rum

De senaste nätterna har jag njutit av lyxen att ha eget rum. Anledningen till detta är att dottern är sjuk, och sover då av någon anledning bättre i vårt sovrum. Detta kombinerat med att jag har haft arbetsdagar att förbereda mig för, har lett till att lilltjejen och jag har bytt sängar med varandra.

Det har varit skönt, förstås, jag har sovit ostörd (utom när hon vaknade och gjorde sig osams med sin far vid halv ett natten till tisdagen) och haft möjlighet att ha lampan tänd precis så länge jag vill.
Men det har varit lite obekvämt också, om man betänker att jag väger i runda tal 60 kilo mer än min dotter, och ändå har sovit på hennes madrass...
Och så har det varit lite sorgset. De andra två sover tillsammans i det andra rummet, det är bara jag som  inte får vara med. Snyft!

I natt får vi väl se hur det blir. I morgon är det nämligen jag som ska vara hemma, och jag vet inte om sambon vill offra vare sig rygg eller nattsömn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0