Shoppingutflykt

Idag gav jag mig på att besöka Lager 157 i Hälleforsnäs. Det är ju relativt nyöppnat, och jag har inte för vana att vallfärda till den typen av affärer, så jag är ganska imponerad av att jag redan har varit där.
Jag blev också imponerad av butiken i sig. Många fina plagg att välja på, billigt var det (med tanke på hur mycket jag fick för pengarna) och  fräscht (trots att stilen man riktat in sig på är den lite slitna och skitiga industrilokallooken). På något sätt lyckades butiken på något sätt också hålla min lite svårflörtade dotter på ganska gott humör, och fikat var billigt, och gott, även om min dotter valde en ruskigt söt snickerskaka åt oss att dela på...

Målet med dagen var att hitta en overall till dottern, eftersom den enda hon har är i storlek 92, samtidigt som alla andra kläder måste vara i minst storlek 98 för att sitta bra. Resultatet blev över förväntan, då jag hittade en overall, en uppsättning med skidjacka och -byxor, ett regnställ, ett par gummistövlar, en mjukisdress och en klänning till dottern, samt en kofta, en huvjacka och tre klänningar/tunikor till mig. Riktig storshopping, för att vara jag! =)

Sammanfattningsvis kan jag säga att det var en lyckad utflykt, och den kommer att upprepas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0